Retail Only

Hoe te handelen in een tijd van transitie? Daarover een unieke, besloten kennis- en discussiemiddag. Voor marketeers en strategen van retail en merkfabrikant. Over de JA-JA sticker in Amsterdam. De opt-in voor de brievenbus. Een middag van waarheidsvinding, onderling ervaringen uitwisselen, de laatste cijfers over de stickers en campagne van de branche. Met bijdragen van o.a. Coop/Denemarken, Retail Media Initiatief/Caroline van Turennout, HPG (onderzoek sticker) en vooral van de deelnemers zelf.

 

Logo retail only brievenbusreclame

Waar staan we?

logo img

De Ja-Ja sticker is nu 2 maanden operationeel. De campagne van de branches is gestart. Alternatieven als Kiesjefolders.nl en Folderkiezer.nl bieden het folderpakket-op-maat aan. Hoger beroep tegen de regeling is aangetekend. De onzekerheid over te kiezen volumes, de alternatieven, onbereikbare klanten bereiken en de optimalisatie bij verminderende aanbodmogelijkheden zijn groot.
En wat betekent het voor onze omzet?

Wat willen wij?

logo img

Ons doel is dan ook: helderheid scheppen. Goede ideeën, tips en handvatten voor deze roerige tijden samen vaststellen. Via uitwisseling van kennis uit de branche. Ook met betrekking tot onze eigen ‘in house’ ervaringen en twijfels met de folder nu.

De discussie

logo img

Het is geen congres, maar een gesprek, discussie. Verhelderende input wordt onder andere geleverd uit Denemarken, waar men al jaren de opt-in kent. Vanuit de retail vereniging RMI wordt inzicht gegeven in de lopende campagnes. HPG zet de geschiedenis van de folder en milieu neer. Ook worden de nieuwste cijfers van de penetratie van de Ja-Ja getoond.

Programma

De topics die we gaan bespreken

  • Korte schets van de geschiedenis van vergelijkbare gebeurtenissen op politiek/maatschappelijk terrein en de folder

  • Wat is dan die opt-in: een korte schets van de (politiek/juridisch/campagnes) situatie in A’dam maar ook andere steden, België en Denemarken?

  • Wat is dan die opt-in II: uitvoering: verspreiding, data.

  • De effecten: voor grote en kleine retailer, in stedelijk gebied of platte land: discussie.

  • Wat houdt ons – in company – nu bezig mbt deze problematiek. Discussie, m.m.v. Retail Media Initiatief.

  • Opkomst alternatieven: Folderpakketten-op-maat, inserting, Huis aan huisbladen, folderverzamelkranten, apps, online folders en etc.

  • Kosten/baten media

  • Wat zijn de handvatten voor de toekomst en wat moet er gebeuren?

  • Conclusies, aanbevelingen en follow up

Retail Only Sprekers

Met input van.

speaker img

Thomas Wolfgang Pohlentz

De marketing & data man van Coop Denemarken: met alle kennis over invoering van opt-in, folderpakketten-op-maat, bereik, kosten, groeikansen.

speaker img

Caroline van Turennout

Voorzitter van het bestuur vande verenigde rettailers in: het Retail Media Initiatief. Tevens lid van de jury van de Folder Vakprijs.

speaker img

Marcel Veenstra

Onafhankelijke adviseur/ondernemer op het gebied van ongeadresseerd en post: enorme kennis van de sectoren en data: directeur HPG en het HPG Kenniscentrum.

BBR RETAIL ONLY

Zeeman Hoofdkantoor

De Schans 15
2405 XX
Alphen aan den Rijn

Donderdag 15 maart

aanvang 15.00 uur tot 17.00 uur, aansluitend borrel & napraten

Tickets

Donderdag 15 maart

15.00 uur tot 17.00 uur

Meer info?

Herbert Haaij
T 06 5129 1750
info@brievenbusreclame.nl

Waterlooplein 125
1011 PG Amsterdam

Mogelijk gemaakt door